Bekijk hieronder
de meest gestelde
vragen

Staat je vraag er niet tussen? Dan beantwoorden we je vragen natuurlijk graag persoonlijk.

Neem nu contact op
Aanmelden
ALGEMEEN
Is Teo zo goed dat hij alle problemen aan mijn cv, riool, dakgoten en hang- en sluitwerk kan oplossen?

Jazeker, zo goed zijn we! Per dienst zijn namelijk diverse gerenommeerde grote installatiebedrijven geïntegreerd, zodat jij blijvend gegarandeerd bent van dezelfde 24/7 topservice en kwaliteit. Voor elke dienst heb je dus de juiste Teo. Je kan er dus rustig van uitgaan dat jij de goede Teo krijgt voor de dienst die je afneemt en dat er een vestiging van Teo bij jou in de buurt is. Dit terwijl jij voor al deze diensten te maken het met maar één aanspreekpunt. Wel zo makkelijk en handig. Jouw Teo is alle gevallen daarom kundig, snel, voorkomend en betrouwbaar.

Mijn online te betalen bedrag wijkt af van het maandbedrag. Hoe kan dit?

Je abonnement gaat 2 weken na je betaling in. De eerste betaling is op dagbasis berekend vanaf de ingangsdatum van je abonnement tot aan het einde van het kwartaal. Dit vindt Teo wel zo eerlijk!

Wat gebeurt er met mijn betaling als ik een abonnement binnen twee weken annuleer?

Je betaling wordt aan je teruggestort nadat je je annulering kenbaar hebt gemaakt.

Is online betalen op gewoonteo.nl wel veilig?

Ja, 100% veilig. Echt! Alle online betalingen worden namelijk afgehandeld door een super betrouwbare partner: Multisafepay.

Mijn online betaling is mislukt. Wat nu?

Dat is vervelend! Neem meteen contact met ons op. Wij kunnen voor je nakijken wat er precies mis is gegaan. Bel 088-123 24 26 of mail ons op klantenservice@gewoonteo.nl.

Worden er transactiekosten voor een online betaling in rekening gebracht?

Nee er worden geen transactiekosten in rekening gebracht.

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Wanneer je verhuist, dan verzorgen wij weer graag op je nieuwe adres je onderhoud. Wellicht dat de nieuwe bewoners je bestaande diensten willen overnemen. Wil je een verhuizing doorgeven? Neem contact op met onze Klantenservice op 088 – 123 24 26.

Hoeveel moet ik precies betalen?

Op de website staan de tarieven van de verschillende diensten aangegeven. Bij alle diensten werken we met vaste tarieven, die elk jaar worden vastgesteld. Het kan zo zijn dat de monteur bij jou thuis werkzaamheden moet uitvoeren, welke niet onder de voorwaarden van het abonnement vallen. Zoals bijvoorbeeld de vervanging van het gedeelte van het riool. Na constatering zal de monteur op locatie met je bespreken. Alsdan gebeurt de betaling van de, door jou goedgekeurde additionele werkzaamheden, per pin op locatie of wordt het later van je rekening afgeschreven.

Wanneer wordt mijn kwartaalbedrag afgeschreven?

Voor de start van elk nieuw kwartaal wordt het abonnementsgeld per dienst voor het komende kwartaal afgeschreven. Je ontvangt hierover netjes per e-mail een vooraankondiging. Als we het kwartaalbedrag herhaaldelijk niet af kunnen schrijven, loop je helaas kans dat wij de onderhoudsdiensten bij jou thuis niet kunnen uitvoeren.

Waarom betaal ik per kwartaal en niet per maand?

De kostenvoordelen die wij realiseren door niet per maand te factureren, maar per kwartaal, zijn significant. Zo gaat bij grote organisaties bij gemiddeld 8% van de consumenten de automatische afschrijving niet goed. Dan volgen er allerlei acties om de betaling alsnog voldaan te krijgen. En die kosten berekenen deze organisaties ook aan jou, de keurig betalende klant, door! Als we dat elke maand zouden moeten doen, gaan daar best een hoop kosten in zitten. Dat besparen we nu voor een groot gedeelte, door maar 4 keer jaar af te schrijven in plaats van 12 keer. De kostenvoordelen zijn verwerkt in jouw prijs voor de dienst.

CV ONDERHOUD
Ik heb geen verwarming, maar wel warm water. Wat kan ik doen?

Veel ketels hebben een zomerstand; hierbij geeft de ketel alleen warm water. Controleer goed of de ketel niet op de zomerstand staat. Mocht dat niet het geval zijn, dan kan het zijn dat een kraan langdurig druppelt. De verwarmingsfunctie blokkeert in dat geval.

Om dit te controleren raden wij aan om alle warmwaterkranen in huis kort open te zetten en vervolgens stevig dicht te draaien en hierna de ketel te resetten. Mocht dit niet werken, neem dan contact met ons op!

Mijn cv-ketel lijkt wel te werken, maar de radiatoren worden niet warm. Wat moet ik doen?

Controleer of de radiatoren ontlucht zijn. Als dit niet helpt: de radiatoren die niet warm worden geheel open draaien en de thermostaat hoog zetten (mag wel op 30 graden). Dit een half uurtje laten duren. De ketel kan dan de eventueel aanwezige lucht in de installatie of betreffende radiatoren eruit drukken. Als dit niet werkt, neem dan contact met ons op!

Hoe ontlucht ik mijn verwarming?

Als je water hoort stromen in de verwarming, dan is het wellicht nodig om de verwarming of cv-ketel bij te vullen en de verwarming te ontluchten. Dan is ook nodig als je een tik hoort in de radiator.

Hoe vul ik mijn ketel bij?

Het is belangrijk voor de werking van de cv-ketel dat er voldoende druk is. De meter bij jouw toestel zou tussen de 1.5 en 2.0 atmosfeer moeten staan. Wanneer de ketel net geïnstalleerd is dan zal onze monteur de druk iets verhogen. Als de druk te laag is dan is het belangrijk dat de ketel bijgevuld wordt met water.

Zeggen jullie het contract bij mijn vorige onderhoudspartij op?

Nee, wij kunnen op dit moment nog niet je overstap van A tot en met Z verzorgen. Daar zijn wij wel druk mee bezig. Op de website of hier tref je een document dat je kan invullen om de opzegging te regelen bij je huidige onderhoudspartij. Via deze link vind je alle informatie over looptijden van contracten en wanneer en hoe je deze kan opzeggen: https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Hoe kan ik mijn geplande onderhoudsafspraak verzetten?

Je kan de geplande afspraak gemakkelijk zelf verzetten. Bel ons op 088 – 123 24 26

Wanneer wordt periodiek onderhoud uitgevoerd?

Eens in de 24 maanden komt onze monteur bij je langs. Teo informeert je ruim van tevoren via de Teo app of je persoonlijke pagina (mijn.gewoonteo.nl) wanneer het onderhoud zal plaatsvinden.

Wat zijn de tarieven voor een cv-onderhoudscontract?

EUR 9,85 per maand voor een cv all-in onderhoudscontract en EUR 5,20 per maand voor een cv basis onderhoudscontract.

Je kan de tarieven en voorwaarden voor onze cv onderhoudscontracten terugvinden op onze dienstenpagina of op onze vergelijkingspagina.

Kan ik overstappen naar een uitgebreidere abonnementsvorm, bijvoorbeeld van basis naar all-in?

Je kan bij Teo overstappen naar een andere abonnementsvorm, mits jouw toestel en installatie aan de voorwaarden voor dat abonnement voldoen. Als je op dit moment voor een basis abonnement hebt, dan kan de monteur tijdens het reguliere onderhoud beoordelen of je in aanmerking komt voor een cv all-in onderhoudsabonnement. De voorwaarden hiervan kan je bekijken op de Teo diensten pagina.

Welke type cv onderhoudsabonnementen biedt Teo aan?

We bieden twee type onderhoudscontracten aan: cv all-in of cv basis. Indien je cv-ketel jonger is dan 14 jaar en je hebt in de laatste 2 jaar onderhoud laten uitvoeren aan de cv-ketel, dan kom je in aanmerking voor het cv all-in abonnement. In tegenstelling tot andere aanbieders biedt Teo je een all-in pakket tot het 14e levensjaar van de cv-ketel. Bij veel andere aanbieders is dit tot en met bijvoorbeeld het vijfde levensjaar van de ketel. Wel dient er geen sprake te zijn van achterstallig onderhoud, vandaar dat we vragen of er onderhoud is uitgevoerd in de laatste twee jaar. Is dit niet het geval of is je cv-ketel ouder dan 14 jaar, dan kom je in aanmerking voor een cv-basis abonnement.

Het verschil tussen deze twee abonnementen zit hem in de materiaalkosten bij een periodieke onderhouds- of storingbeurt en het arbeidsloon bij storingen. Bij het basiscontract zijn deze exclusief en bij het all-in-contract zijn deze inclusief (zie productvoorwaarden).

HANG- EN SLUITWERK
Waarom is onderhoud aan hang- en sluitwerk belangrijk?

Hang- en sluitwerk (scharnieren, sloten, cilinders etc.) zijn gebruiksartikelen die onderhoud behoeven. Of ze nu binnen of buiten worden gebruikt, ze zijn onderhevig aan slijtage, het weer en luchtverontreiniging. Zo worden deuren soms tientallen keren per dag geopend en gesloten, jaren en jaren achter elkaar.

Het hang- en sluitwerk is een van de belangrijkste onderdelen van jouw raamkozijn en bepalen voor een groot deel de inbraakwerendheid van jouw huis.